2009.01.11. 23:16| Szerző‘: Zsit (nyau és rémizé)

az idei év magát.

De most teljesen magamnak köszönhetem (meg is kaptam érte a magam fejmosását, teljesen jogosan). Kezdő kocka vagyok, vagy mi :)

 

Az történt, hogy jól nekiálltam archiválni a gépről a cuccosaimat, amit azért rendszeresen (bár nincs benne szabályszerűség :D) megteszek. Ennek örömére fel is szabadult egy logikai parítcióm, amit meg kívántam szüntetni. Sajnos, az erre rendszeresített progi nem akarta az igazságot, így a Win által beépített nagysikerű diskpart alkalmazást voltam kénytelen választani. Itt rontottam el :(, eljártam a manuál szerint, látszólag sikeresen.

Másnap bekapcsolnám kedvenc, lapos kis gyönyörűségem, hát... nem indul. Noch einmal... nem indul. Mindenáron hiányolja a GRUB-ot. Na, hamarost rájöttem, hogy a 2 oprendszer (a másik az Ubuntu volt...) a logikai meghajtó megszüntetése okán nem akarja az igazságot. Nu, semmi gáz, boot-olunk lemezről... nem volt boot-os lemezem. Itthon!

No, még mindig nincs akkora baj! Ez a csodamasina előkészített telepítéssel jött haza velem, meg is írtam még akkor a megfelelő DVD-ket, amivel a rendszer képes magát javítani, ésatöbbi. Bedugom, felpörög, boot... semmi. Bassza meg a jegesmedve, itt is kéne neki a GRUB. Ami nincs. Net híjján telefonos segítség igénybevételéről döntöttem... de minek :). Az ex-nek (számteches, de tényleg!) fogalma nem volt, mi az a GRUB, meg mitis kéne most akkor. No, nem baj, F8 aktív nyomogatása.... majd WIN csökkentett mód, legrosszabb esetben parancs-sorral (baromi rég volt, de hát istenem), persze itt sem jártam sikerrel. Nem és nem fog a WIN elindulni. Sőt, az Ubuntu sem akart.

Maradt az egyetlen megoldás: teljes újrahúzása a gépnek.

 

Ez önmagában nem nagy csoda, a baj az, hogy a másfél év alatt (mióta nálam leledzik az apparát) jó kis beállításaim lettek, ezek tűntek el.... és  sok-sok-sok időbe kerül,  míg ezeket helyrepiszkálgatom.

Amint látjátok, gép már van... működik, vadászom össze az elveszett adatokat, de az emiljeimet nem bírom össze-vissza varázsolni. Szemre jó, gyakorlatilag nem tudom letölteni a leveleimet. Marad egyenlőre a webes felület, nekem ez kicsit kényelmetlen, nincs is kedvem így írni, szóval mindenkitől sorry. Majd megvarázsolom, de az elmúlt 36 óra nem esett jól, ötleteim nem vannak már, és mivel ugyanabban a rossz gondolatkörben forgok még mindig, most pihentetném :)

 

Címkék: enyim ügyes vagyok  |   | 6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ittanyugatihatarszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr11871907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiraaaaa 2009.01.13. 14:50:45

Egy szót sem értek:)))

Maradjunk a papír-toll variációnál:)

Muha 2009.01.18. 20:43:57

Kirára nem reagálok. Még megüt. :)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2009.01.18. 21:05:43

@muha:
Nyugtass meg, hogy neked volt azért fogalmad, hogy miről vartyogtam :)

@KIRA :)) az új:
Hááát, ha nagyon akarod, lekézírhatom :D

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.01.23. 17:37:33

Érdemes idõnként a rendszert egy image-be vagy partíciómásolatba lenyomni. Van egy Acronis-féle egyszerûbb cucc, azt ajánlanám hasonló esetek elkerülésére.

kiraaaaa 2009.02.06. 15:57:36

JA, és mit jelent a cím?

alszakall 2009.03.14. 19:57:48

A kep szuper, particiokezelesre en a Paragon HDD Managert hasznalom, ajanlom neked is (remelem nem ez hagyott cserben), a 9.0 letolthato az alabbi linkrol: download.chip.eu/hu/Merevlemez-segedprogramok_10741.html
süti beállítások módosítása