2010.03.05. 17:29| Szerző‘: Zsit (nyau és rémizé)

Nem fogok ömlengeni, annyian megtettétek.

De ez akkor is felemelő - és akkor máskor is ilyet, sokszor, és ne csak a Csikósért (közvetve).

Látjátok, tudjuk mi ezt, hisz van értelme. Ha kicsit komolyabb ügyekben is tudunk így összefogni, valóban kifordítjuk sarkaiból ezt a nyomorult országot. El lehet kezdeni lokálisan, például nem hányod szanaszét a szemetet,és segítesz a babakocsit feltenni a buszra. És egyszerre indulsz el a többivel a zöld lámpánál, és megállsz a zebránál. És nem parkolsz le mindenáron a suli szájában, a buszmegállóban, na meg persze nem lököd föl a Tecsóban a nyugdíjast a tologatható kullóval. És ki ne hagyjam: havonta/kéthavonta egyszer a helyi játszóteret/parkot is ki lehet közösen a többiekkel dzsuvázni.

 

Nyisd ki a szemed!

 

P.s:    http://belsoseg.blog.hu/tags/svedorszag_ponton

A bejegyzés trackback címe:

https://ittanyugatihatarszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr211811971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GregoryH 2010.03.05. 18:25:22

Ez szép és jó Zsé, én is figyeltem csikósék túráját, és bizony szívmelengető, hogy mit hoz a sors, magyarok adnak szállást nekik a világ másik végén. S, pont ez az, hisz miért költöztek ki a másik végére azok a magyarok. Tudjuk jól miért.
Ott kezdődik a gond, hogy pont nem azokkal van a baj, akik szintúgy olvassák/olvasták - mondjuk épp - csikósék kalandjait, hanem azokkal akik nem. Mert hogy a krémnek nincs igénye eme történetek olvasásához, okulásához.
Milliónyi órán és oldalon át lehetne taglalni ennek okát, hogy miért hánnyák szét a szemetet, miért nem áll meg a zebránál etc.
Viszont az a helyzet hogy ez változni nem fog, olyan mélyen gyökerezik ez a mentalitás az országban, hogy bizony fals önismerettel rendelkezik az, aki azt mondja, itt él, és szemernyit sem mérgezte meg ez a hozzáállás.
Nem volt ez mindig így, nem is kell olyan messzire menni az időben, hogy tudjuk a magyar igenis tudott példamutató emberi lényként viselkedni. De ennek vége. Akiben meg ennek ellenére is gyökerezik ez az attitüd, az elhagyja ezt az országot. Érthető, reális. De a szívük visszahúz.

Egyébként meg elnézést a regényért, de e téma hallatán mindig elragadtatom magam.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.03.05. 18:45:14

Szerintem meg pont ezért jó, ha mi mind, akik végig izguljuk a sztorit, írunk is kicsit róla. Hisz mindannyiunkat más-más kör olvas (jó esetben, hehe). De nekem sincsenek illúzióim, valszeg gyáva vagyok hogy menjek, pedig mennék. Vagy képzetlen, vagy tudom is én. De lehet, hoyg az is bennem van, hogy nekem itt kéne valamit alkotni, tán azért születtem ide. Fene tudja.
Azért én nem írom le teljesen ezt a kis országot, meg a lakóit. Bár abban nem bízom, hogy még az én életemben érzékelhető változás fog beállni :S - de azért én magam igyekszem, amit lehet, megteszek. És remélem, hogy a sarjaim is képviselni fogják ezt. Talán majd ők.

És nincs bocsánat a regényért! :DDD

GregoryH 2010.03.05. 18:57:02

Ámen. (azértvagyokilyenrövidmertnincstöbbregény:)

kiraaaaa 2010.03.05. 19:09:59

öööö ez element mellettem:(
mi is ez?

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.03.05. 19:22:51

@GregoryH:
de legyen! Értve?! :)

@Kiraaaaaa:):
ááá, bakker, nem linkült a linkülni való :)
Szóval azt másold be a keresőbe, amit a P.s.: után írtam :)
Röviden: a totalcar egyik újságírója Svédországban találta meg élete autóját, amiért elmegy és hazahozza - de ez sokkal-sokkal érdekesebben van leírva, sok-sok-sok részletben! Folytatásos regény, könyv is lesz belőle :D

Mr. Homn 2010.03.05. 20:36:41

piszok régen hiányzott már ez az életemből.
ifjabb koromban voltak kalandjaim (persze nem ekkorák), de mindegyikben az volt a lényeg hogy _volt egy csapat_ akikkel a lelkünket is odatettük a közös célért. és az valami hihetetlenül jó tudott lenni (szinte már orgazmikus) amikor szakadtan, kialvatlanul, remegő végtagokkal és szájszéllel láttuk megvalósulni azt amit mindenki lehetetlennek tartott, vagy amit még senki nem csinált előttünk.
aztán lassan elkoptak a srácok/lányok, eltűntek a célok, maradt a mindennapos robot. mindenki teszi a dolgát, de már a saját elefántcsonttonyába bezárva. és a régi csapat(ok) tagjai is furán néznek rám amikor felemlegetem a múltat...
és most -igaz csak olvasóként- újra átéltem azt a hangulatot. az F5-öt koptatva egy kicsit ott érzem magam Csikósék mellett.
de nem is ez a lényeg, ez az én magánügyem.
a lényeg az hogy a Csikós-őrült blogolvasók is megtapasztalták ezt, és lehet hogy innen kezdve kicsit másképp látják a világot, másképp látják a többieket. partnernek, akikkel nincs lehetetlen.
valóban nem lesznek a posztfolyam után nagy változások, nem leszünk egycsapásra svédország (vagy bármi, szabadon behelyettesíthető). a plebsz továbbra is odaparkol ahová nem kellene, továbbra is belerúg a gyengébbe.
de néhányan jobbak lesznek mint egy hete voltak.
(visszaolvastam. hm, durva ez a dolog amivel szúrom magam :))

GregoryH 2010.03.06. 23:56:37

na mivan már, hol az új poszt? :D

Önjáró Talajgyalu 2010.03.07. 01:32:37

Teljesen offtopic leszek, és most elmorzsolok egy meghatott könnycseppet a szemem sarkában.

"a tologatható kullóval" ... ki tudja mi az a kulló? :) Csak a nyugati határszélen tudják... :) Én konkrétan 10 évet laktam Kőszegen, onnan tudom. Ott tudják. Aztán, mikor elköltöztünk, zalában már nem tudták. Azóta is teszteltem sok ismerősöm, az ország minden részéből, szinte senki nem tudta. Így megy ez. Kb. 20 éve nem hallottam ezt a szót "élesben" használni senkit. Szóval köszönöm.

És persze a ponton-expedíció miatt tévedtem erre a blogra, hogy meghatódjak. Ezt is a Csikósnak köszönhetjük.

Mr. Homn 2010.03.07. 18:13:47

nagyjából eddig tartott a mese. azon a blogon is megjelentek az örök fanyalgók, a másikba mindig belerúgók.
persze már az is kész csoda hogy eddig tűrtőztették magukat...

romesz 2010.03.07. 18:14:58

Szerintem ez a kaland a bajokkal egyutt nagyon jol alakult es mire eljon a nyar addigra Csikos nevetve fog visszaemlekezni az egeszre mikozben az egesz csalad elvezi eurpai korutat a pontonban

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.03.07. 21:23:27

@GregoryH:
na eridjél már, mit szeretnél? :D

@Önjáró Talajgyalu:
jajj, ezek nagyon jók, én is örülök, mikor rég látott/hallott szófordulatba botlom
Kedves Gyalu, köszönöm :)

@Mr. Homn:
alapvetés... de azért még vannak sokan drukkerek

@romesz:
put/putt :D:D:D - ekkora hülyéket, Csikós nagyon mafla, olyan szerencsétlen sokszor (merem mondani, mert sok írását olvastam, amolyan chaplin-i karakter, csak sokkal magasabb :D)

GregoryH 2010.03.08. 09:18:27

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér):
eridjek már?
vigyázz a szádra, Asszony!
Egy új posztot szeretnék...
de már jelleggel!

romesz 2010.03.09. 21:45:53

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér): mafla vagy ne, a story jo. Ilyet kitalalni sem lehet. A penztelenseg ellenere megoldodott minden es szepen haza kerult a jargany. Most egy kis cicomazas es uzemkepes lesz. Ezutan mar csak az kell, hogy olvassunk europai korutakrol. Lehet iden elfogyott a penz a koltsegvetesbol, de jovore tuti az is lesz.
süti beállítások módosítása