2012.01.30. 18:48| Szerző‘: Zsit (nyau és rémizé)

Úgy látszik, mégis jó munkaerő vagyok. "Új" munkahely szerint legalábbis, mert februártól egy szinttel feljebb léphetek. Nagyon büszke vagyok rá. Komolyan. Nincs hat hónapja, hogy ott dolgozom.

A pénz is több :), nem sokkal, de több. Végre jut egy pici rész ebből rám is, kicsit sűrűbben juthatok fodrászhoz (évente egyszer sikerült eddig) meg kozmetikushoz (hmmmm ... 3 éve nem voltam). A munka sok, de a régi helyen is sok volt, csak nem kaptam érte a vállveregetésen túl semmi elismerést (najó, az ember ne legyen telhetetlen, sok helyen még vállat se veregetnek).

Egészen embernek érzem magam így.  És ez jó.

 

Viszont anyum olyat mesélt, hogy még. Ugye, ő tavaly januárban nyugdíjas kívánt lenni. Az akkori jogszabályok ezt lehetővé tették, így már a tavalyi tanévet el se kezdte, sétálóidejét töltötte. Ma volt bent a nyugdíjbiztosítóban, hogy akkor meséljék el neki, tulajdonképpen nyugdíjas-e már, vagy csak amolyan könyöradományos senki. Pedagógusként mondjuk ezt az állapotot megszokta, de a tudás biztonság, hát mondják el neki.

Kiderült, hogy az a papír, amit a nyugdíjbiztosító tavaly januárban postázott neki, miszerint 40 év 147 nap szolgálati ideje van, az tulajdonképpen nem is úgy van, mert kiváló országvezetésünk 2011 év október hó 18 napján hozott egy olyan rendelkezést, miszerint a 98 előtti főiskolai évek NEM számítanak munkaviszonynak. Megismételném a két időpontot: 2011 január, ill. 2011 október. Októberben ő már elvileg nyugdíjas volt. De aztán most meg mégse. Így ő elesik azoktól a nyugdíjas jogosultságoktól, amik különben adottak lennének, egészen addig, míg a 62 évet be nem tölti.

Nos, ha ezt előre tudja, akkor nem jelenti be 2010 őszén a nyugdíjazási szándékát, hanem dolgozik szívesen még egy évet (ill. elvállalt volna még egy kisfelmenős osztályt, ami két évet jelent munkaviszonyban - az osztályra és a gyerekekre való tekintettel).

Nos, nem mintha szénné utazná magát meg élősködne a rendszeren, meg nem is tudom, mi járna neki még, mint rendes nyugdíjas, de ez így tervezhetetlen. Neki tudnia kellett volna 2010 őszén, hogy az országvezetés mit tervez majd 2011 őszén. Ez nonszensz.

De ő tehet róla, miért mert 52 januárjában születni, meg a nagyi a gonosz anya, szült volna decemberben, meg egyáltalán, miért is nem telepata.

Értem én, hogy a 40 évesen nyugdíjba vonulókat kell újra munkaviszonyba terelni, de azt látom, hogy az én szüleim az összes eddigi rendszerváltós izéből csak a szart nyerték meg. Béna kisemberek, mi? (ja, csak hogy érezzük valamit a kiadási oldalból is: apámnak _muszáj_ egy bizonyos szemüveglencsét használnia, ennek DARABJA 120ezer forint - ünnepi viselet is, fel meri tenni karácsonykor meg húsvétkor, különben meg vakoskodik; szürkehályoggal is rendelkezik, műtéti időpont meg 2014-re van :))

Próbáltam vigasztalni, hogy nekem még nyugdíjam se lesz, de igazából ez nem hatotta meg, mondjuk ezt is megértem. Hát, én se jókor születtem, az is biztos.

 

Hehe, és az öcséim észlelték, hogy nem jártam feléjük most már hetek óta :), meg is lepődtem, ugyanis viszonyunk hátizé .... finoman szólva: nem vagyunk összenőve. Viszont ha találkozunk, mindig szeretetteljesen lefikáznak valamiért, de legalább őszintén mulatunk rajtam. Nos, belátom, a világ legnagyobb humorforrása vagyok. Mindig megtudom, hol a helyem a világban!

Most egy aprókát szeretek élni! Igavonás oké, család úgyahogy oké, magánéletem semmi, de nincs is mikor olyat élni.

Címkék: élni  |   | 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ittanyugatihatarszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr293977760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edeus 2012.01.30. 19:24:09

Mér, miben konzekvensek ezek, most komolyan? Ezek után mondja azt bárki, hogy tudják, mit csinálnak.
Rühellek politizálni, de a mai nap nálam végleg feltette a pontot az i-re.
Ha reggel nem hívom fel a bankot, hogy akkor hogyan is van ez a határidö, ami nem is igazán határidö ( egy banki "évzárás"-t törvénybe iktattak, ez milyen már), akkor keményen a szopóágon lennék, és még azt a kis keveset sem tudtam volna végtörleszteni... Nem is beszélve arról, hogy hányszor változtatták meg azt a rühes törvényt, ami erre vonatkozik, és mindig mint valami jó dolgot akarják eladni, miközben a következö bört húzzák le. Ejh...

Remélem valami osztrák állást találtál....

Page20 2012.01.31. 20:58:54

Hát, én emiatt is húztam el otthonról. És tudod mit tapasztaltam? Hogy máshol még álláskeresőként, minimális nyelvismerettel se néznek ki/le. Van esélyem. Nem azért tart a HR-s interjút, hogy azon élcelődjön, hogy hogyan szórakozzon velem. Legalábbis nem vettem észre ilyet. Kész röhej, hogy ez ekkora dolog számomra.

Mr. Homn 2012.02.04. 21:52:14

Vén fejjel én is eljutottam oda hogy mondtam ismerős lánynak, aki épp kenguruföldön múlatja a zidőt, hogy nézzen már nekem valami állást. Valami koalasimogatást, óriásgiliszta-pásztorolást, ilyesmit.
Mert mennék én is.
El.

Apukád lehet jobban járna ha szemüveglencse-vétel helyett inkább privát műtétre költené azt a lét, a hályogműtét meglepően jól helyrehoz mindenféle látási bajt.

Amúgy minden korban voltak ilyen nyugdíjmizériák.
Apám elment nyugdíjba már jópár éve. Mert eljött az idő. Pontosabban még nem jött el, volt vissza kb 2 hét, de a cégénél szerették az öregemet, elintézték hogy karácsony előtt már nyugdíjas legyen. (Azt hitték ezzel jót tesznek vele, de apám legszarabb karácsonya volt, ő szeretett ott dolgozni.) Volt az öregemnek egy kollégája. Szinte napra pontosan egy idősek voltak, és egyszerre kezdtek a cégnél is, mert hisz ők építették fel az üzemet a nulláról. Teljesen egyforma bért kaptak, teljesen egyforma volt a mindenféle besorolásuk.
Na ez a jóember nem volt a főnökség kedvence, ő a rendes időben, január első hetében ment nyugdíjba.
És ennek a zembernek ma több mint kétszer annyit hoz a postás nyugdíjat mint apámnak.
Mert a két nyugdíjazás közt eltelt két hétben volt törvényi változás, a zember eleve magasabb pénzzel indított, és az azótai nyugdíjemelések ugye erre a magasabb pénzre és a magasabb emelésekre rakódtak szépen, halmozottan.

Munkahelyhez grat.
Fodrásszal óvatosan, kár lenne a sörényedért. :)
És a végére egy halk kérdés: mijaza magánélet?

díva naíva 2012.02.05. 21:59:57

Zsitke, anyudnak ajánlom dr. Petrássy-t, pesti nyugdíjas ügyvéd, anyámat 3 éve nem rokkantosították le, hiába agyinfarktus, strumma, cukorbetegség és magas vérnyomás, az ügyvéd segít, hogy az egyén ne vesszen a rengetegben, egy telefont megér.

díva naíva 2012.02.05. 22:01:25

Ja és grat a melóhoz :) Örülök, hogy jól vagy :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.06. 09:36:20

magánélet??? neked semmi sem elég:)

Upuaut 2012.02.12. 09:49:52

Ez a nyugdíjazási rendszer nagy genyaság. Aki megfelő időben ment, az jól járt, még a nyugdija is magasabb, mint korábban a havi fizetése. A többiek szívnak.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.02.19. 17:17:41

@edeus:
nem, magyar, bár az anya német :)

@Page20:
bammeg, nem vagy itthon? Asztaaa! tökjó :) (mióta zárt a blogod, szinte semmit se tudok rólad, szégyelljed magad megfelé!)

@Mr. Homn:
sörény maradt, szíp szivárványos :)
Magánélet: mert egy önző dög vagyok

@díva naíva:
aranyos vagy, tényleg - de itt igazándiból nem lehet semmit se tenni, tudod, ez a visszaható törvénykezés bűbája :S

@batgirl:
mint írtam az Homnak - egy önző dög vagyok :) - olvasom a zolivagyok-on, hogy megöl a rutin.
Nos, ha az ember egyszem magában alakítja, akkor azt az egyszem magát is megöli :) (hja, nem akarom ezt neked magyarázni) zolivagyok.freeblog.hu/archives/2012/02/10/Friday_Night_Music_Club_megol_a_rutin/

@Upuaut:
azzal vigasztaltam, hogy neki legalább van. Nekünk már az sem lesz.

Page20 2012.02.24. 13:01:45

@Zsit (nyau és rémizé):

fú, zűrök akadtak a régivel, hiába az exnek nem teccett, aztán feljelentett miatta
szóval Angliában próbálkozom, remélem nem sokáig fizikai munkával
süti beállítások módosítása