2009.11.05. 11:12| Szerző‘: Zsit (nyau és rémizé)

Ha már mindenki erről blogol, akkor én sem hagyhatom szó nélkül! :)

Megvan a magam sarkos kis véleménye az influenza-oltásról. Elhiszem én, hogy szar dolog 2 hétig betegnek lenni, meg világjárvány. Na de a szövődmények tekintetében - bár nem vagyok orvos - sokkal sommásabb ítéletet tudok megfogalmazni más vírusokkal kapcsolatban.

Tehát teljesen más területet érintenék.

 

HPV!


(a kép innen: http://students.ithaca.edu/~tlin2/HEALTH.html)

 

(ismertetőt nem írok, gugli a barátja mindenkinek - használjátok, a kép-keresőjét is! meg fogtok döbbenni)

Nagyon vaskos véleményem van erről. Már vagy 2 éve (nem néztem utána, ne döngöljetek a földbe miatta :D) hírt adott a sajtó arról, hogy létezik a human papilloma vírus elleni oltás. Ez az a nevezetes dög, ami csak a magyar lakosságot nézve köbö 80%-os fertőzöttséget mutat. Nemektől függetlenül. A férfiak és a nők egyaránt hordozzák, fertőznek. De a nőknél elég nagy számban kialakulHAT ebből az a nevezetes, hétköznapi méhnyakrák, ami időben észlelve jól gyógyítható.

Fontos a szűrővizsgálatokra járás (szóval minden nőci minimum évente irány a nőgyógyászat!). De ha már kialakult a rák, akkor bármilyen egyszerűnek is tűnik a gyógyítása, mégis örök életben kockázati tényezőként marad meg egy nő életében. és sajnos a sikeres gyógyítás után is bármikor újra fellobanhat.

Ezen felül ott a méhszájseb, amit baromi könnyen beszerez az ember, elég hozzá egy hevesebb együttlét. És sajna, az is egy kis genyó, mert rendkívül nehezen hajlandó meggyógyulni, köszönhetően a HPV-nek.

Meg sok minden mást is okoz, nem ez az a fórum, ahol fel kéne sorolnom.

Azt még hozzá kell tennem, hogy szegény fiúknál is gusztustalanságot bír csinálni, jajjdemennyire, szóval nekik is javasolt az oltás.

 

Lényeg:  mérhető, pontos adatok állnak rendelkezésre a méhnyakrák kockázatairól, a kezelés költségeiről, a fertőzési adatokról. Ehhez képest tizenezer forint az oltás ellene. És nem egyet kell adni, igaz valószínűleg egész életre szóló védettséget ad.

 

Nagyon szeretném, ha a közegészségügy inkább erre fókuszálna, támogatná a beadatását (anyagilag is - akár kötelezővé téve azt), mintsem további bevételtermelő és marketing munkát végezne az influenza oltások tekintetében.

És azt is nagyon szeretném, ha kullancs-encephalitis, a bárányhimlő és egyéb ilyen zsebből pénzt kihúzó oltásokat az orovosok kevésbé nyomnák. Mert erről is meg van a magam véleménye.

Szívesen aláírok bármilyen petíciót a HPV oltások ingyenessége és széleskörű használatának érdekében. Én az orvosomnál (sőt a gyerekorvosnál is) jeleztem már ezt. Ő(k) még nem hallott(ak) ilyenről - lehet, hogy nekem kéne ezt elindítani?

A bejegyzés trackback címe:

https://ittanyugatihatarszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr651502021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2009.11.07. 18:56:00

Örülök, hogy felhoztad ezt a HPV témát. Nálam szoros családi példa, hogy egy méhnyak rákszürésen detektált P4-es eredményből 3 hét múlva mire bement az ismerősöm egy kis méhnyak leégetésre, totál-komplett- minden női nemiszervre elterjedt rák lett ( 34 éves!).:(
CSúnya alattomos virus ez!
Ezt az olstást én is beadatnám, de állítólag akiben már bujkál, vagy bujkált ez a virus, annak az oltás már nem használ, ezért csak olyan tinilányoknak adják be, akik még nem éltek szexuális életet. Puff, erről már lecsúsztam!

sing-lee 2009.11.08. 20:47:09

@barracud4: jellemző erre a nemtörődöm orvosi hozzáállásra hogy három hét kell mire egy beteget kezelni kezdenek. Ilyenkor de lerúgnám az orvosok fejét...
De azért a tinifiúknak is beadhatnák nem? Én aláírom.

domdodom69 (törölt) 2009.11.08. 21:38:58

14 éves fiam néhány hete hozott erről papírt. őt eddig nem akartam oltatni, mondván, fiú és fél a szuritól. lehet, hogy mégis kéne?

aJeti 2009.11.08. 23:48:37

@vagyok, aki vagyok...: kéne. az unokahugaim most kapták meg, kibírták.

díva naíva 2009.11.09. 12:43:46

nálam már nem aktuális, gyerkőcöknél még nem a HPV, engem is idegesít az egészségügy hozzáállása kb. mindenhez...

Nos a H1N1 is tetszik, az oltás ingyenes, én úgy gondolom, hogy nem csak egy fecnit kellene a szülők kezébe nyomni, hogy akarod-e vagy sem, hanem állást is kellene foglalni, nem csak halálra dícsérni, a gyerekorvosunk szerint 2 alfaja van, az egyik 60 %-ban halálos, na de az oltás szövödményeiről sehol nem hallani, tehát drága szülő, dönts, halott gyerek vagy béna... köszönöm magyar egészségügy, hogy ezt az én laikus megítélésemre bízod. Így maradok, vitamin, gyümölcs kombónál és oltás ellen.

érzelmikáosz · http://erzelmikaosz.blog.hu/ 2009.11.17. 13:32:46

@szingliman: csak keményen! :)

Tényleg jó lenne rendbetenni a dolgokat az eü-ben! :(

Hugimnál a kokárdásan bepirosodott kullanccsípést nem ismerte fel a doki!!! Pedig a Lyme-kór sem piskóta... :(

tőzegmalac 2010.04.26. 14:45:35

vágj bele a kampányolásba. támogatom.
süti beállítások módosítása